16 februari 2009

Vabb och vabb

Att denna förkylning aldrig vill få ett slut! I morse när jag var nästan halvvägs ut genom dörren, så kände jag att Ebbe var jättevarm och alldeles röd om kinderna. Av med kläderna och ta tempen som visade 39.5. Lilla tufsis... Jag kände mig så stressad över att komma iväg snabbt till jobbet att jag förträngde att han faktiskt var lite ledsen och gnällig. Han är ju alltid jätteglad på morgnarna. Jag ringde till jobbet och berättade att jag skulle vara hemma och vabba, igen... Usch, jag får alltid så dåligt samvete mot mina jobbarkompisar så fort jag är hemma. Jag vet ju att de får dra ett tungt lass, särskilt nu när vi inte får ta in vikarier hur som helst. Sedan har jag jobbat hela helgen, och ska rapportera allt som har hänt. Dessutom hade jag tänkt prata med arbetsterapeuten idag angående diverse hjälpmedel, så jag får ringa tillbaka till jobbet nu på förmiddagen.

Alla hjärtans dag jobbade jag delad tur. Jag var hemma bara fyra timmar mitt på dagen. När jag kom hem på "timmarna" så stod det blommor, en söt liten chokladask och en inredningstidning på bordet.
Sedan packade vi in oss i bilen, åkte ner på stan till dammarna och matade "pippina" med korvbröd som har legat i frysen sedan juni -08. Innan vi åkte hem handlade vi lite tulpaner i blandade färger på torget och gick in på Johanssons och handlade med oss små hjärtbakelser. Sedan var det dags att åka tillbaka till jobbet igen.

Sådär ja, nu fick ni en uppsats á la mellanstadiet;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas han kryar på sig snart lilla Ebbe. Tack för uppsatsen, det är kul att ha dig tillbaka, även om det bara är ett inhopp liksom.... ; ) /Eva-LIsa

Jill sa...

Hej! Vad trist med sjuka barn. Jag antar att vab blir en del av vardagen när man börjar jobba igen.

Här är det jag som är sjuk (fortfarande). Jag mår visserligen bättre, men jag känner att jag nog bör hoppa över öf imorgon. Det hade varit toppen att träffas (men nu kanske ni inte heller ska dit eftersom Ebbe är sjuk).

Vi måste verkligen försöka ses nån dag! Saknar er!!!

Kram

Johanna Rapp sa...

Jag är mycket tacksam för din uppsats!=) Hoppas Ebbe kryar på sig snart!Hannes är också förkyld och mosig. Kramar från Saladamm

Anonym sa...

Hallå! Det är inte försent att förboka än. Sista inlämningsdagen är imorgon så då ska jag lämna in min lapp. Det blir mest barnböcker i år, men med tanke på hur många olästa böcker jag har i bokhyllan så är det helt okej!
Kram