14 december 2009

Hej!

Länge sedan nu, känner att jag inte har haft så mycket spännande att berätta om på sistone. Jag måste ha mera glamour i mitt liv. Var sjutton tog den där glamouren vägen igentligen? Eller, har det ens funnits någon? Vi kliver upp på morgonen, lämnar barnen hos dagmamman, åker och jobbar på våra totalt oglamourösa jobb, hämtar barnen, äter middag, leker och lägger barnen. Känns det igen?

Systeryster och hennes make (jajjemen, dom har gift sig!!) reste till Malaysia igår. Mrs and Mr del Pino. Underbart! Hade mycket god lust att ta en sista minuten och möta upp dem i Singapore. Får tyvärr nöja mig med två dagars ledighet i jul. Jobbar inte julafton i allafall, så det känns skönt. För två år sedan, jobbade jag en "delad tur" på julafton. 7-21.30, och ledig 4 h där i mellan. Det var inte skojigt, eftersom Sam då bara var två år gammal. I februari nästa år, får vi nytt schema på jobbet. Det innebär jobb varannan helg, plus att det även innebär delade turer dessa helger. "Fantastico"!

Nej, nu blir det lite matlagning. Funderar på att göra något gott med renskav, svamp och den nya kryddan jag inhandlade för en tid sedan: Forest blend med en sån där " kvarn". Japp, det blir nog bra det!

På återseende!

4 kommentarer:

karolina sa...

Hej, kul att du skriver igen! Ha det bra och en härlig jul!

Jill sa...

Vad kul att du har börjat blogga igen!!!

Lilla livet i Ingeborg sa...

Tackar tackar! Vi får väl se hur det fortgår med att hålla bloggen a´jour:)

Jill, jag har glömt ditt lösen till din blogg. Förut "poppade" det bara upp ändå när jag loggade in med ditt användarnamn, men nu har lösen försvunnit:(

Johanna Rapp sa...

Jag är din trogna läsare Sandra! Tack för ditt inlägg1 :)