13 maj 2009


Ja här haglar det inte tätt mellan inläggen må jag säga;) Jag sitter sällan vid datorn nu för tiden. Kanske det beror på att det blir ljusare och ljusare ute på kvällarna, och att jag helt enkelt inte väljer att sitta här så ofta? Här hemma händer det lite grejer i allafall. Lilla toaletten på övervåningen är snart färdig, och Pär har byggt en stor sandlåda till barnen. Så nu slipper vi sitta på varandra!

Igår på förmiddagen åkte vi till lekparken. Sam ville visa att han vågar åka stora rutschkanan nu. Jag fick lyfta upp honom eftersom det inte finns en trappa upp. Oj, vad kul han tyckte att det var:) Vi hann inte vara där särskilt länge innan Sam blev kissnödig (mamman hade glömt att påminna om toabesök innan vi åkte) Så det blev bara att knata in på den superäckliga toaletten vid lekparken. Vilket scenario! Det var kiss på hela toaringen samt på golvet, torka torka, lägga toapapper på hela ringen och så en liten Ebbe som skulle vara där och ta på allting och så kastar han avslutningsvis mössan på det kissiga golvet! Nej nu går vi hem, sa jag. Då började det i samma veva att regna ganska kraftigt, så det blev inga protester tack och lov.

En annan sak som har hänt, och som helt klart är värt att skriva om är att jag fått en ny mobil! En alldeles egen Nokia 5310 XpressMusic som varken är ärvd, repig eller inpregnerad av kalkdamm;) Vilken lyx, och visst är den snygg? Det är jättebra ljud i den och jag har den oftast på hyllan i köket med högtalarna till. Men igår fick den även följa med ut på en springtur. På tal och springtur... Inhandlade nya löpskor i dagarna, och jösses vad kondition är färskvara. Trodde att jag skulle bli liggande efter vägen, haha!

6 kommentarer:

Sara sa...

Vilken snygging! Inspirar den till springturer så kanske jag ska införskaffa en likadan... ;-) Kul med ett nytt inlägg! Fortsätt så! Kram!

Jill sa...

Vad kul med en ny telefon! (Visst skymtar jag en Marimekko-skål i bakgrunden?!!)
Vad duktig du är som har börjat springa. Själv får jag nog hålla mig till promenader ett tag till...

Kram!

Lilla livet i Ingeborg sa...

Sara: ja, jag hoppas den inspirerar mig till fler springturer! Det är ju det där med att träna regelbundet..:)

Jill: Ja det är en "ÄKTA" skål du skådar i bakrunden, hehe;)

LoWa sa...

Jag är ju precis i början av min löpning EVER. Ska testa med lurar med musik nästa gång. Det borde peppa så får jag nåt annant att lyssna på än mitt flåsande! =)

Fågel Blå sa...

Hej och tack för din stöttande kommentar, det ordnar sej nog, jag försöker ta en dag i taget...
roligt att du tyckte om min lilla butik!!
Kramar Kathrine

Fågel Blå sa...

hej sandra du var tydligen intresserad av den svarta lampan i min butik, den finns kvar.
Hälsningar Kathrine