13 april 2009

Shopping
Nöje eller nödvändigt ont?

Idag har vi shoppat loss alldeles tror jag. Vi brukar verkligen inte slösa direkt, men när hela husets maskiner klappar ihop samtidigt så är det ett måste. En ny skrivare och kaffebryggare blev det idag. Skrivaren gick i golvet för ett år sedan och vid samma veva slutade kaffemaskinen att fungera. Nu har vi köpt en vanlig bryggare som faktiskt få duga. Med vårt kalkrika vatten vågar vi inte införskaffa ännu en dyr kaffemaskin. Kanske den dagen vi drar in kommunalt vatten.. Tills dess får jag njuta av en kopp på Wayne's istället.

Vi handlade även skor till hela familjen, men det var också nödvändigt. (Ett par Converse blev det till mig, kanske inte riktigt nödvändigt..)

Nu räknar vi ner till barnbidraget och lönen för att nästa månad inhandla en vattenkokare ( som fungerar när den själv vill), elvisp (som skar sig förra veckan), vardagsrumsbord (IKEAbord vars laminat har släppt över hela bordsskivan). Jag kan även förtälja att vår relativt nyinköpta dammsugare börjar låta mycket märkligt samt att vi måste byta fjädrar på bilen denna månad. Dynorna till utemöblerna möglade förra sommaren då vi glömde dem ute när det regnade, så dessa måste vi också köpa nya.

Vi tar gärna postlådan till kollekt, ni vet ju var vi bor:)

Men liiite tur har jag ju iallafall. Jag vann ju faktiskt tävligen som Tant Blå hade för en tid sedan! Dessa söta burkar hämtade jag i butiken:




Jag tror att dem ska få flytta in i nya toan sen. Ha lite smycken i och så:)

2 kommentarer:

LoWa sa...

Usch-det är inte kul när grejerna rasar sönder... Särskilt inte såna tråkiga grejer som bilar, datorer o annat tekniskt. Pengarna vill man ju lägga på schyssta inredningsprylar som kan förgylla vardagen lite! =)
Här hos oss har internet strulat o routern fått tuppjuck plus att dotterns 4 månader gamla dator inte kan surfas trådlöst längre. Så nu har vi en lång kabel på hela övervåningen att snubbla över... Grattis till vinsten på Tant Blå! De var jättefina! /Lotta

Jill sa...

Åh! Var det du som vann de fina burkarna. Nu blir jag nästan lite avundsjuk...

Grattis till kaffebryggaren får man väl säga. ÄNTLIGEN!!! Om Wayne's skulle vara stängt vet du att det alltid finns kaffe på Granuddsvägen!